My motto is "to play is to be."(4) I aim to make theatre "by any means necessary." (5) My own concerns are classical, aesthetic and metaphysical. I hardly believe in, or relate to anything written much less than sixty years ago. Preferably a few hundred or more years ago when certain gifted people such as William Blake, could carve eternal beauty out of the rock of intransigence with a delicate swan's feather and a box of quink. I love unrealism and formality. My own signature, or voice, is rife with distortions and screeches. I'm primitive and elliptical. I want to realize the practical expression of the words on the page. I want to manifest them like spiritual holograms burning in the flickering borealis of a new dawn fading,(6) precisely repeated but never the same. My plays are about struggle and harmony, clowns and angels, bio-mechanical super puppets, mythological spirits of the dead, absurdity, ignorance, wonder and foolishness, love and fashion, sex and death and the intractable convolutions of hilarious futility. This question is too complicated to answer succinctly, I need to do what I'm actually doing and spend my entire life exploring the subject. The sensational and quintessential Victorian photographer, Julia Margaret Cameron, who's carnal interventions led to the birth of my ultimate hero, Edward Gordon Craig, said: "I long to arrest all beauty that comes before me and in the end I hope for that longing to be satisfied."(7) So say all of us!
Мой девиз — «Играть — это быть», я буду заниматься театром, чего бы мне это ни стоило. Мои личные цели — классические, эстетические и метафизические. Я с трудом верю тому, что было написано меньше шестидесяти лет назад. А лучше несколько сотен или больше лет назад, когда некоторые одарённые люди, например, Уильям Блейк, могли извлечь вечную красоту из камня преткновения с помощью нежного лебединого пера и пузырька с чернилами. Я люблю нереалистичность и формальный подход. Мой собственный стиль, мой голос изобилуют скрипучими искажениями. Я примитивен и неточен. Мои пьесы о борьбе и гармонии, клоунах и ангелах, биомеханических супер-куклах, мифологических духах умерших, абсурдности, невежестве, удивлении и безрассудстве, любви и моде, сексе, смерти и неожиданных поворотах уморительной тщетности жизни. На этот вопрос слишком сложно ответить кратко, я должен продолжать делать то, что делаю, и провести всю жизнь, изучая эту тему. Чувственный и зрящий в корень фотограф Викторианской эпохи Джулия Маргарет Кэмерон, плотские похождения которой привели к рождению моего самого любимого героя, Эдварда Гордона Крейга, сказала: «Я страстно желала задержать всё красивое, что появлялось передо мной, и со временем желание было удовлетворено». Как и все мы!